• Instagram
  • YouTube

Moje włoskie wakacje dzień po dniu – vlog z tygodnia w Italii

Dziś zapraszam Was na moje włoskie wakacje dzień po dniu, czyli czeka tu na Was vlog z tygodnia w Italii. Pod koniec sierpnia wyskoczyłam z Rysiem na kilka dni do Rzymu i nad włoskie morze. Były piękne widoku, zwiedzanie Rzymu, pyszna włoska kuchnia i dolce far niente. Chodźcie zobaczyć moją relację z włoskich wakacji:

Jeśli podoba Ci się moja włoska wycieczka, to podrzucam Ci informacje, w jakich okolicach się poruszałam:

W Rzymie mieszkałam w dzielnicy Trieste – to piękny rejon miasta, ale zdecydowanie taki, w którym nie ma turystycznych atrakcji, a mieszkają po prostu zwykli rzymianie. To wspaniałe miejsce, w którym można poczuć klimat włoskiej codzienności, ale trzeba się liczyć z tym, że do najbliższych zabytków możesz mieć spacerem od 40 do 60 minut (choć oczywiście zawsze można podjechać komunikacją miejską albo wszechobecnymi rowerami czy hulajnogami na minuty).
W Rzymie pierwszego dnia przegalopowaliśmy przez okolice Fontana di Trevi oraz Piazza di Spagna, a zachód słońca podziwialiśmy ze wzgórza Gianicolo. Pojechaliśmy też zobaczyć tajemniczy widok przez dziurkę od klucza – dokładny adres to Piazza dei Cavalieri di Malta 3. Na drugi dzień zjedliśmy obiad na moim ukochanym Campo de’ Fiori, po czym zrobiliśmy mały spacerek na Piazza Navona, a potem zwiedzaliśmy Koloseum i Forum Romanum.
Kolejnego dnia ruszyliśmy na południe Toskanii, nad morze, w okolice Monte Argentario. Znajdziecie tam mnóstwo absolutnie obłędnych plaż, ale większość z nich położona jest w trudno dostępnych miejscach: słabo z parkingiem, trzeba schodzić (a potem wchodzić) po wąskich, bardzo stromych ścieżkach, a na samej plaży i w wodzie niezbędne są plastikowe buty chroniące stopy przez ostrymi kamieniami. Jedyna piaszczysta plaża w tej okolicy to Feniglia, przy której jest także kilka restauracji i leżaki na wynajem. Największym miastem w okolicy jest Porto Santo Stefano z mnóstwem restauracji i promenadą.
Staram się nie polecać konkretnych miejsc, bo nie zajmuję się turystyką, a każdy ma swoje, zupełnie odmienne preferencje dotyczące wypoczynku. Polecam za to fajne profile, które profesjonalnie i fachowo przekażą Wam wszystkie potrzebne od fajnego zwiedzania Włoch informacje:
Kierunek Włochy [KLIK],
Italia by Natalia [KLIK] oraz
Italia poza szlakiem [KLIK]

3 komentarzy

Zostaw komentarz

Wypełnij formularz aby się zarejestrować

Dzięki naszemu newsletterowi bądź na bieżąco z tym co się dzieje u Uli Pedantuli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Pedantula - Urszula Chincz z siedzibą przy ul. Łowickiej 58/4 w Warszawie, kod pocztowy: 02-531 Warszawa, NIP 521 236 25 55, REGON: 017353030.