• Instagram
  • YouTube

Co to jest BIO? Instrukcja obsługi Instagrama

Kochani, wiecie, że poza blogiem, na którym staram się regularnie co piątek publikować inspirujące, pełne porad wpisy, oraz kanałem na YouTubie, gdzie co poniedziałek pojawiają się nowe filmy (wyjątek stanowią wakacje, kiedy wszyscy przechodzimy w letni “slow mode” i premierowe odcinki ukazują się co dwa tygodnie), jestem z Wami w nieustannym kontakcie na pozostałych mediach społecznościowych: Facebooku i Instagramie. I to właśnie o tym ostatnim chciałabym Wam dziś opowiedzieć, żebyście mogli z łatwością się po nim poruszać.

Co to jest BIO?

Bardzo często w swoich postach odsyłam Was do bio. Jak się okazuje, nie wszyscy wiedzą, co to jest i gdzie tego szukać.

Otóż bio to “strona profilowa”, na której obok zdjęcia (które się Wam pokazuje przy każdym moim poście i komentarzu) zawartych jest kilka podstawowych informacji (adres mojego bloga, jak można mnie znaleźć na innych platformach, liczba wszystkich moich postów i obserwujących) oraz aktywny link, który odsyła Was do tego, o czym mówię Wam w danej chwili (post na blogu, film na YouTube lub strona, którą Wam polecam).

Dlaczego podkreślam, że link jest “aktywny”? Ponieważ nawet jak w opisie pod ostatnim wrzuconym zdjęciem zostawię Wam link do najnowszego posta na blogu albo do premierowego odcinka na YT, to nie będziecie mogli w niego kliknąć, żeby się na bloga czy YT przenieść. Dlatego zawsze odsyłam Was do bio, gdzie czeka link podświetlony na niebiesko, czyli klikalny 🙂

Żeby się do bio dostać, wystarczy kliknąć w moją „nazwę” (ulapedantula), która jest obok okrągłego zdjęcia profilowego.

co to jest bio

IstaStories

Za każdym razem kiedy wchodzicie na Instagrama, tuż pod nazwą aplikacji widzicie kółka w fioletowych ramkach ze zdjęciem profilowym osób/marek, które obserwujecie. Klikając w takie kółeczko, przenosicie się do Instastories, czyli relacji, które znikają po 24h od ich pojawienia się na Instagramie.

To tam najczęściej wrzucam Wam sprawozdanie z tego, co akurat robię, nagrywam dla Was krótkie wideo, pokazuję, gdzie akurat jestem. Tam też informuję Was o nowym wpisie na blogu czy o premierowym odcinku na YT.

Żebyście nie musieli wychodzić ze Stories, linki do stron, do których Was odsyłam, są podpięte pod relacje i wystarczy kliknąć w „naklejkę” (zawierającą albo skrócony link, albo nazwę platformy, na której dana strona się znajduje, albo jakiś spersonalizowany napis twórcy – np. KLIKNIJ TUTAJ), by daną stronę wyświetlić.

 

Czasami zostawiam Wam tak dużo informacji na jednym “kafelku”, że nie sposób to wszystko ogarnąć wzrokiem, zanim nie pojawi się automatycznie kolejny “kafelek”. W takiej sytuacji wystarczy przytrzymać palcem dane zdjęcie i możecie na nie patrzeć, jak długo chcecie.

Niektóre ważne czy wyjątkowo fajne stories są zapisane na moim profilu, czyli w bio, pod informacjami o koncie, nad zdjęciami składającymi się na moją Instagramową stronę.

IGTV

Wiemy już, że filmiki na Stories znikają po 24 h, a te opublikowane na profilu jako posty nie mogą mieć więcej niż 60 sekund. IGTV, czyli Instagramowa telewizja (no prawie…. ;)), to rozwiązanie, które pozwala umieszczać na Instagramie “na stałe” nagrania dłuższe niż minuta. Na moje IGTV traficie, klikając w ikonkę „play” nad moimi zdjęciami, pod zapisanymi Stories. Co więcej, tu też trafiają wszystkie zapisany live’y. O, konkretnie tu:

Klikacie w “okładkę” wybranego filmu lub live’a i voilà, możecie zacząć oglądać.

Na górze, na prawo od tytułu zobaczycie maleńką strzałkę w dół. Jak w nią klikniecie, to przeniesiecie się do opisu filmu. Tu też zdarza mi się zostawić Wam linki, które – hurra! – na IGTV są aktywne, czyli możecie w nie kliknąć i przenieść się na daną stronę internetową, do której Was odsyłam.

IGTV na potęgę testowałam podczas wiosennej izolacji – to tu swoją premierę miały wszystkie filmiki z naszego wyzwania #wszystkowporządku. Zebrałam je dla Was wszystkie zresztą w osobny program.

Reels, czyli rolki

Od niedawna Instagram wprowadził nowy format, będący swoistą odpowiedzią na sukces TikToka. Chodzi o rolki. Rolki to połączenie obrazu z dźwiękiem. Mogą trwać od kilku sekund do minuty i – podobnie jak Stories – wyświetlają się pionowo. Na moim profilu znajdziecie je tutaj:

Czy na pewno docierają do Was moje treści?

Od kilku dni Instagram wprowadził kolejne rozwiązanie, dzięki któremu możecie być pewni, że treści wybranych twórców do Was dotrą. Co trzeba zrobić? Najpierw na głównej stronie Instagrama należy kliknąć na napis „Instagram” znajdujący się w lewym górnym rogu:

A następnie wybrać, kogo chcecie dodać do „ulubionych”:

Instagram na komputerze?

Z Instagrama możecie też korzystać z komputera, ale ja osobiście nie przepadam za tą wersją. Jednak aplikacja była robiona z myślą o korzystaniu z niej z telefonu i tam prezentuje się najlepiej.

To co? Od dziś już bez problemów odpalicie sobie filmik na IGTV, dostaniecie się do bio po aktywny link i będziecie wiedzieć, co zrobić ze swipe upem 🙂

Do zobaczenia na Instagramie!

PS. Kiedyś nagrałam filmik, w którym opowiedziałam o wszystkich miejscach w sieci, w których możecie śledzić moje poczynania – zapraszam serdecznie: Gdzie mnie śledzić w sieci? KLIK

6 komentarzy

Zostaw komentarz

Wypełnij formularz aby się zarejestrować

Dzięki naszemu newsletterowi bądź na bieżąco z tym co się dzieje u Uli Pedantuli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Pedantula - Urszula Chincz z siedzibą przy ul. Łowickiej 58/4 w Warszawie, kod pocztowy: 02-531 Warszawa, NIP 521 236 25 55, REGON: 017353030.